Here you can change website language:

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Verin

Strony: [1]
1
Propozycje / Odp: Letnia Aktualizacja
« dnia: 20 Czerwiec 2023, 06:58:39 »
To raczej nie jest pomysł na letnia aktualizacje bo wymagał by trochę pracy i przemyśleń, ale uwazam ze powinieneś przemyśleć dalszy rozwój ulepszania postaci i tworzenie lepszych itemów.

Moim zdaniem na rexi powinny powstać życiowy i oczywiście specjalne itemy, które będą dawać na nie odporność.
W kwestii graczy RPG istotna, jak nie najistotniejsza rzeczą jest upgradowanie swojej postaci, zdobywanie lepszych itemow, statystyk i tp, a na Rexi to wszystko kończy się na Lost city.
Dream jest… mocno opcjonalny?
Wejście tam jest niesamowicie drogie, a profit z tego? Itemy, które jedynie zwiększają dmg i questy, które obecnie są praktycznie nie do zrobienia bez quest makerow.

Rozumiem to, w końcu ile można robić kolejny item i dodawać mu 1% Prota? Troszkę nudny i ograniczony kontent.

Dlatego uwazam, ze powinny powstać itemy od żywiołów, a ich zdobycie powinno angażować gracza i zachęcić go do spędzania czasu w grze.

Na cześć itemow powinny powstać questy, reszta powinna byc do zdobycia z innych aktywności w grze jak daily bossy, dungeony, bregony i tp, tak żeby grać musiał poświecić czas i zaangażować się w daily aktywności.

A obecny Lost set mógłby byc bardziej nakierowany na pvp?

W kwestii grania rpg rozbudowa postaci i itemow to niezbędny element gry, natomiast robienie nowego questa z itemem +1% Prota to już nudny i przejedzone koncept, tak samo jak dodawanie kolejnego questa na dreama.

Uwazam, ze powinieneś Mrozu się skupić na dopracowaniu i stworzeniu całej struktury daily aktywności, tak żeby gracz miał potrzebę i chęć wchodzić codziennie i robić jakaś rotacje zadań, tak jak np na realu są gracze, którzy wchodzą zrobić rotacje bossów w celu profitowania.

Na Rexi brakuje czegoś takiego i tak jak ja czasem mam ochotę sobie wejść i koniecznie expic, a po prostu zrobić coś daily, co zajmie mi czas i mnie jakoś rozerwie, tak nie udało mi się do tej pory wymyślić nic takiego.
Osoby które lubią ten post: SiR mOST, Omen Xd Here, Efendi

2
Propozycje / Niewykorzystany Potencjał Rexi
« dnia: 27 Kwiecień 2023, 15:19:30 »
Obszerny wpis o wszystkich mechanikach, systemach i aktywnościach w Rexi, które są zapomniane przez bycie kompletnie nie opłacalnymi.

Moim zdaniem Rexia ma spore problemy z motywowaniem graczy do korzystania z jej funkcji, wiele aktywności jest zrobiona w sposób bardzo zniechęcający, gdzie nawet nie próbuje być przyjemnym wyzwaniem, a jest kolejnym, męczącym taskiem do odklepania.

1. Daily Bossy.

-Brak zachęcającej nagrody bo brania udziału w aktywności.

-Kolejna atrakcja, która "opłaca" się tylko bardzo wysokim rebom.

-Brak jakiegokolwiek lota.

Fajna rzecz, ale nie wiem na jakim rebie ma to sie opłacać, skoro ja na 4 rebie, w przedziale lv 650k-700k jestem w stanie na loście robić po 800lv na 1h to w jakim celu miałbym korzystać z tego systemu?
Jedyny moment kiedy jakkolwiek by mi się to opłacało to przedział lv 700k-717k, kiedy już nie mam dostępu do żadnego daily bossa.

Moim zdaniem we wszelkich bossach, taskach, daily misjach Rexia za bardzo się skupia na dawaniu lv, gdziekolwiek nie spojrzymy wszędzie nagrodą jest level, ile można?

-Dlaczego nagrody w postaci samego levela są słabe?

Powodują, że gracze z niskim rebem nie mają potrzeby ich robić, bo expią na tyle szybko, że większość tych nagród w postaci 500-1000lv jest nie atrakcyjna i tak samo gracze z full lv, też nie mają jakiejkolwiek motywacji i celu w korzystaniu z tych funkcji otsa.

2. Guard Island.

- Brak jasnej informacji co daje dostęp na wyspę.

- Brak jakiejkolwiek nagrody za zabicie Dragonaus Lord i Bregon Lorda.

- Brak unikatowych questów, itemów które można zdobyć po zrobieniu dostępu.

Miałem podejście z ekipą do robienia Bregona, jednak jest to tak niesamowicie nurzące zajęcie, że po kilku razach odpuściliśmy.
Droga do niego jest męcząca, szczególnie kiedy biegnie się na kilku mc, bossa bije się długo, żadnej nagrody za zabicie pojedynczego bossa, żadnej nawet szansy na wylocenie jakiegoś itemka, czy w ostateczności nie ma nawet żadnej nagrody lv.
Najlepszy set na otsie to i tak jest lost, więc wiadomo że dostęp tam nie daje możliwości zdobyć lepszych itemów, więc w jakim celu to robić?

Kolejny raz zrobiona aktywność, która jest po prostu średnio opłacalna, a sama drogą na bossa i jego bicie jest bardzo męczące i samo jego zabicie nie daje zupełnie nic.

3. Pet System.

Tutaj niestety się nie rozpiszę, nie miałem wgl styczności z tym, natomiast z tego co wiem to większość graczy nie miało, a od każdej osoby, która próbowała się w to bawić dostaniecie informacje "olej to, jest to zupełnie nie opłacalne"

4. Najlepsze sety do zdobycia są dostępne na questach. (oprócz lost pal arma)

Uważam, że nie każdy najlepszy item na otsie powinien być do zrobienia w formie questów, a właśnie powinna być możliwość wydropić go z poszczególnych bossów co pobudziło by do życia chęć ich robienia przez graczy.
Nie mówie tutaj o mechanice Zethara, tylko o systemie jak na rl tibii, czyli że każda os, która bije np daily bossa ma szanse, żeby wydropić konkretny item.


Podsumowując uważam, że na Rexi system motywowania graczy do pewnych czynności, aktywności jest obecnie mocno nijaki, nagrody są często nie adekwatne, wszystko za bardzo skupia się na lv, co bardzo ogranicza grupę docelową, jaką będzie wgl interesować robienie owej aktyności.

Powinien zostać rozwinięty system możliwości zarobku, zdobywania itemów poprzez branie udziału w daily bossach, czy jakiś daily misjach, a nie wszędzie wpychać tylko i wyłącznie level jako nagrodę.

Tutaj nawet nie chodzi o stricte zarobek, tylko jako ludzie kochamy ten smak loterii, hazardu.
Inwestujemy swój czas w to głupie zabicie bossa, czy zrobienie misji i chcemy czuć ten dreszczyk emocji, czy uda nam się coś wydropić, czy będziemy mieli szczędzie zdobyć jakiś rzadki, pożądany przedmiot.
Niestety na Rexi strasznie brakuje możliwości poczucia tego dreszczyku przez masowe wpychanie levela jako nagrodę za wszystko.

- Edit. Przyszło mi do głowy, że na przykład na tym Guard island można by zrobić jakiegoś daily bossa nowego, albo coś jak dungeon i na końcu jego do zabicia byłby final boss i z niego dopiero była by jakaś mała szansa procentowa na zdobycie itemu, która miałby o ten 1% więcej prota niż lost.

Item byłby bardzo trudny do zdobycia bo oprócz zrobienia dostępu na nową wyspę to jeszcze trzeba było by zabić pewnie kilkaset tych bossów za nim się go zdobędzie, przez co item byłby niesamowicie pożądany i drogi, oraz wymagał by dużo czasu i regularnego, cyklicznego grania na otsie, żeby go zdobyć, moim zdaniem była by to pewna świeżość na serwerze i nieco pobudziła by rynek.

Osoby które lubią ten post: Mrozu

3
Propozycje / Propozycja przywrócenia Supporta do życia.
« dnia: 05 Kwiecień 2023, 18:00:04 »
Wczoraj 04.04 weszła aktualizacja, która zmniejszyła leczenie supporta o 20%, co moim zdaniem jest wielką pomyłką.

Jakie do tej pory support odgrywał role na serwerze?
-Zbieraczka.
-Wsparcie dla knighta na questach.

Moim zdaniem był przydatny, dokładał przyjemny damage, jednocześnie potrafił bloknąć moba na questach z Elite Diabolic Imp, czy Lizardoxami, mógł exetnąć i odratować sytuacje w kryzysowych momentach.

Obecnie do takich rzeczy nie nadaję się już kompletnie, mam zbudowaną skale porównawczą, ponieważ wczoraj wieczorem czyściłem questy na elicie (mam suppa 4 reb, z full eq, z lost gobletem) i do jakiegokolwiek blokowania się już nie nadaje.
Tam gdzie shinobi 3 reb stał bez problemu, ja 4 reb support z full eq, dusiłem się i walczyłem o przeżycie.

Argumentem Mroza jest fakt, że supporta ciężko było zabić, co nie trafia do mnie zupełnie bo co ma pvp, do npvp? Dlatego, że support nie był zbalansowały w pvp został obecnie totalnie zniszczony jako profesja.

Jeśli Mrozu wczoraj sobie nie żartowałeś pisząc na dc, że chcesz aby supportem bardziej opłacało się grać pod manę to jest to bardzo słaba decyzja.
Obecnie sio supporta jest beznadziejnie, rzadko wgl się go używa, obrażeń też nie robi najlepszych, nie może używać ue dla maga od 4 reba, na manie ustoi mniej niż mag, podsumowując to support jest teraz gorszym magiem, a podkreślę że już ms jest uważany za nieprzydatną profesję w kwestii RPG.

Support to w końcu postać Npvp, czyli moim zdaniem powinien być chociaż użyteczny w aspektach RPG.
Robienie z tej profesji drugiego, gorszego maga jest po prostu błędną decyzją i już kompletnie uśmierci tą profesję, przez brak praktycznego zastosowania w grze nikt nie będzie jej używał.


Uważam, że leczenie supporta powinno wrócić do wartości przed update, bo to nie było w żadnym razie problemem tej profesji.
Zmniejszony powinien zostać tylko jego pancerz PVP.

Jeśli Mrozu masz wizje zrobienia z supporta postaci magicznej to powinna dostać coś w zamian za to osłabienie, może większy damage, może sio, które znowu będzie użyteczne, bo obecnie ta profesja nie nadaje się kompletnie do niczego.

Pozdrawiam :D
Osoby które lubią ten post: Hollco

4
Pytania i Problemy / Odp: Co usunąć z Random Lost Item?
« dnia: 27 Marzec 2023, 00:33:08 »
Inspirując się ligą legend i tym jak tam działają openingi skrzynek przyszło mi do głowy, że do tych najtańszych przedmiotów, które zostaną w boxie i powodują, że gracz na openingu jest stratny te 70-80% premium punktów można dodać szanse, że wraz z tym tanim itemem poleci kolejny Lost box, ale tego boxa nie będzie się dało sprzedać, będzie on przypisany do osoby, która otwierała poprzedniego i jedynie co może zrobić to go otworzyć.
Nie wiem jak to od strony technicznej wygląda, czy coś takiego jest bardzo trudne do realizacji, ale moim zdaniem ten pomysł ma potencjał :D
Osoby które lubią ten post: Krzychu

5
Pytania i Problemy / Odp: Co usunąć z Random Lost Item?
« dnia: 22 Marzec 2023, 02:33:57 »
Moim zdaniem do wywalenie w pierwszej kolejności są lost legi, lost shield, lost bootsy.

Może z lost ring'a i lost skull'a zrobić zestaw? To znaczy, żeby te itemy wypadało razem jako pakiet, dalej ich wartość nie dochodzi nawet do połowy wartości lost boxa, ale zawsze było by to takie combo, które od razu jest użyteczne, praktyczne do gry.

Świetnym pomysłem jest dodanie do boxa outfitów, mountów.

Wiadomo, że w boxie nie może być samych drogich rzeczy bo ich otwieranie nie miało by sensu, a wszystkie przedmioty straciły by na wartości, ale może do tych skrajne tanich rzeczy dodać coś unikatowego, co w praktycznie nic nie daje, ale jest jakąś tam wizualną zabawką.
Np. Dodać jakiś % szans, że jeśli dropnie graczowi  Lost BP z boxa to może znajdować się w nim golden falcon, ale nie będzie złoty, tylko na przykład... fioletowy?
Niby taka pierdoła, a myślę że nie jedna osoba by chciała do domku taki unikat.
Albo dodanie jakiś customowych maskotek, które można zdobyć tylko z boxa, też uważam, że jest zajebistym pomysłem, który zachęcił by graczy do otwierania boxów, szczególnie kolekcjonerów.
Osoby które lubią ten post: Krzychu

6
Masz rację, tibia to nie gra gdzie fabuła Cie prowadzi od 1 lv, ale to jest kolejny problem na Rexii, który zauwazyłem i opisałem w wiadomości wyżej, że za poszczególne eventy/aktywności nagrody są słabe i nie zachęcające do ich robienia.
Jeśli coś ma fajne nagrody i jest opłacalne to oczywiste, że każdy to będzie robił dla zarobku, itemów, czy expa.
A na otsie często te nagrody są nijakie, albo zrobione pod high level graczy po kilkua rebornach, bo nagroda rzędu 300-800lv może satysfakcjonować gracza po 3-5 rebach, ale dla mnie to jest dosłownie nic, bo ja w takim samym czasie, albo i szybciej zdobędę to na expie.
Uważam, że ots w jakiś sposób musi delikatnie zaznajamiać nowych z kontentem jaki oferuje, bo skoro takie dungeon już jest zrobiony to czemu ma się marnować i być zapomniany? Trochę to bezsensu.
Zamienić zadania daily u Kuby z temple z "zabij z mobow za x expa", na takiego, którego opisywałem w poście to chyba nie był by jakiś kosmiczny problem, a już gra by zmusiła nowych graczy, żeby korzystali z atrakcji jakie oferuje ots i poznali go trochę :D
Osoby które lubią ten post: Krzychu

7
Zgadzam się z tym co napisałeś, zamysł tibii w expienie i questy, a to o czym piszemy te misje, eventy, aktywność to są dodatki.
To w czym moim zdaniem Rexia nie radzi sobie dobrze to zachęcanie graczy do takich rzeczy.
Jaka by aktywność nie była fajna to ludzi głównie interesują nagrody, a tutaj często one są nie opłacalne.
Mam wrażenie, że dużo nagród to po prostu lv i są one ustawione pod graczy po kilku rebach, bo dla nich te 500lv, czy 1000lv to jest sporo, ale np dla mnie, gracza bez rebow to taka nagroda jest no niczym, bo ja często jestem w stanie szybciej wbić na expie tyle lv, co przewiduje nagroda za jakiegoś bosa.
Dzisiaj zrespił się pod depo, jakiś wilk chyba? Nagrodą za niego było 300lv, no to z mojej perspektywy jest trochę XD
A pro po Jaroslawa to też problem może jest, że nie warto? nie wiem jakie ma przewidziane nagrody, bo szczerze mowiac to ja nawet o nim nie słyszałem, ale jak by nagrody u niego byly fajne i oplacalo je by sie robic to nie widze powodu, dlaczego ludzie mieli by z tego nie korzystac.
Porównuje też Rexie z innymi otsami, bardziej skupiających się na rpg i to co tam było moim zdaniem bardzo fajne, a tu tego brakuje to łączenie zadań różnych i obracanie tym.
Tam też odblokowywało się różne krainy, tak jak tutaj Hades, Atlantis, Elite i tp i tam wszystkie aktywność jak zabijanie mobów, bosów, taski się zazębiało i gra Cie zmuszala, żebys korzystał z jej kontentu.
Bo żeby zdobyuć access trzeba bylo zrobic wszystkie misje u danego npc, a ten npc raz chcial zebys mu cos przyniosl, raz kazal Ci zrobic taska, raz zrobic bosa, innym razem dunga, wiesz zrobienie accessu wymagało od Ciebie, żeby skorzystał z tego co mają do zaoferowania.
A tutaj uwazam, że brakuje tego, żebyś Cię tą "fabuła", tymi dostępami troche przymuszali graczy, żeby po prostu poznawali otsa i korzystali z jego zasobów :D takie jest moje zdanie, to jak z tym dungiem, macie taka atrakcje i jak gracz nie wyczyta na stronie, ze istnieje cos takiego to moze sie nigdy o tym nie dowiedzieć XD
Osoby które lubią ten post: Krzychu

8
1. Kompletny rework tasków.
Tu się nie będę rozpisywał, probem jaki ja widzę z obecnymi taskami szerzej opisywałem tutaj:
https://mrozuots.pl/index.php?topic=4389.0
W skrócie taski są bezużyteczne, nagrody za nie słabe, nie dostosowane do poziomu gracza jaki będzie miał po zrobieniu owego taska, większość questow na te przedmioty są bardzo łatwe, bardzo niska nagroda finansowa.
Task im jest trudniejszy tym powinno dostawać się za niego więcej DC, a nie jak jest obecnie, wszędzie wrzucone 100ng.

Za zrobienie taska, zabijając x ilość mobów można by odblokowywać dostęp i możliwość zabicia unikalnego bosa, a z niego była by szans wylocenia jakiś fajnych itemów.
Druga mniej wymagająca opcja od strony technicznej to po prostu za taski dostawać pkt, który u NPC można by wymieniać na itemy.

2. Dodać taski na potwory dla wyżej levelowych graczy.

3. Dungeony...
Gram na otsie już 2 tygodnie, zaraz będę za swoim pierwszym rebornem i serwer w żaden sposób mnie nie zachęcił/zmusił do skorzystania z tej atrakcji, żadnej misji i tp uważam, że jest to trochę... dziwne? O tym, że na otsie wgl istnieją dungeony usłyszałem zupełnym przypadkiem.
Z tego co dowiedziałem się od bardziej doświadczonego gracza to głównie się je robi, żeby uzyskać dostęp do dream island.

Czyli potencjał tak fajnej aktywności, która wymagała by od gracza trochę zaangażowania, zebrania 4 os i stawienia czoła jakimś tam wyzwaniom, została moim zdaniem trochę zmarnowana, a to nie jest trudne żeby po przez "fabułę" gry trochę zachęcić i zaznajomić graczy z czymś takim, albo tak nagrody, które skuszą nie tylko ludzi, którzy walczą o access na dream, który już nazwał bym late game na otsie.

4. Zmiana NPC z daily misjami
Tutaj od razu nawiąże do pkt 3, zamiast dawać nurzące misje "zabij x mobów za x expa", można by stworzyć npc z dziennymi misjami, który będzie zachecał, czy lekko zmuszał graczy, żeby korzystali z kontentu jaki oferuje ots.
"Przygotowałem dla Ciebie specjalna nagrodę, ale żebyś ja otrzymał musisz z powodzeniem wziąć udział w dungeonie."
I proszę bardzo taka prosta rzecz, taki prosty NPC, a gracz zrobi daily misje i weźmie udział w jakiejś atrakcji, zamiast postawić bota na wybrany resp mobów, żeby daily misja mu się sama zrobiła.
W takich daily misjach można kombinować do oporu.
"musisz wziąć udział w 3 eventach", "musisz zagrać w jedną z mini gier", "musisz stoczyć bitwe na arenie", "musisz zniszczyć metin stone", i tp.
Moim zdaniem to dużo ciekawsza alternatywa i wymusi trochę zaangażowania w graczu, niż tylko zmienić na chwile spota, na którym stawia bota.
 
5. Dodanie daily bosów dla małych ekip.
Istnieją bosy wieczorne, ale nie każdy może być o odpowiedniej porze, a robienie bossa całym serwerem to zupełnie inny vibe, niż daily bossy, które każdy gracz robił by w dogodnej dla siebie porze i wymagały by zebrania ekipy 4-6 osobowej.
Fajnie by było, gdyby to nie był sam tp do rooma z bosem, a bardziej to widzę jako krótkie pokoje wyzwać, a za ich przejście nagrodą będzie walka z bossem.

6.Castle war
Na tiberi kiedyś był event, w którym guildie walczyły o zamek, z tego co dowiedziałem się tutaj był taki sam.
Kiedy zapytałem na game chacie czemu takich rzeczy już nie ma, dostałem odpowiedź od jednego z adminów z dość negatywnym wydźwiękiem "a skąd weźmiesz guildie, "większość z was by dostała zajazd i sie spłakała".
Rozumiem, że ciężko jest zachować balans w pvp na otsie, który stoi kilka lat, a no nie ma co się oszukiwać, że pvp nie jest zbalansowane i ciężko było by to zmieniać.
Mój pomysł na obejście tego to stworzenie eventów, takich jak castle war, na którym statystyki wszystkich uczestniczących graczy były by sprowadzane do tej samej wartości, wtedy każdy mógłby brać udział, niezależnie czy to doświadczona osoba z 5 rebami, czy 300lv w soul secie.
Po wydarzeniu wszystko by wracało oczywiście do normy, ale na czas jego trwania powstał by balans, który dał by każdej drużynie równe szanse i o zwycięstwie  zaważył by skill, czy zgranie, czy taktyka, a nie ilość poświęconych godzin na expie.
Obecne pvp na otsie można powiedzieć, że nie istnieje, a żeby nawet sie pobawic z osobami, które praktykują tą formę rozrywki, to bez postaci po 4 rebach nawet nie ma co wychodzić z depo.
Takie zrównywanie statystyk na określone eventy jak castle war mogło by przywrócić sens istnienia pvp na serwerze.

Kilka moich przemyśleń, sugestii jako nowy, świeży gracz.
Uważam, że ots ma sporo niewykorzystanego potencjału i dużo rzeczy, które są ewidentnie do zmiany i nie wymagało by to zbyt dużego wkładu pracy (np. taski i daily NPC), a jednak jest to w póki co mało zadowalającym miejscu.
Osoby które lubią ten post: Krzychu

Strony: [1]