Here you can change website language:

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Verin

Strony: [1]
1
Propozycje / Niewykorzystany Potencjał Rexi
« dnia: 27 Kwiecień 2023, 15:19:30 »
Obszerny wpis o wszystkich mechanikach, systemach i aktywnościach w Rexi, które są zapomniane przez bycie kompletnie nie opłacalnymi.

Moim zdaniem Rexia ma spore problemy z motywowaniem graczy do korzystania z jej funkcji, wiele aktywności jest zrobiona w sposób bardzo zniechęcający, gdzie nawet nie próbuje być przyjemnym wyzwaniem, a jest kolejnym, męczącym taskiem do odklepania.

1. Daily Bossy.

-Brak zachęcającej nagrody bo brania udziału w aktywności.

-Kolejna atrakcja, która "opłaca" się tylko bardzo wysokim rebom.

-Brak jakiegokolwiek lota.

Fajna rzecz, ale nie wiem na jakim rebie ma to sie opłacać, skoro ja na 4 rebie, w przedziale lv 650k-700k jestem w stanie na loście robić po 800lv na 1h to w jakim celu miałbym korzystać z tego systemu?
Jedyny moment kiedy jakkolwiek by mi się to opłacało to przedział lv 700k-717k, kiedy już nie mam dostępu do żadnego daily bossa.

Moim zdaniem we wszelkich bossach, taskach, daily misjach Rexia za bardzo się skupia na dawaniu lv, gdziekolwiek nie spojrzymy wszędzie nagrodą jest level, ile można?

-Dlaczego nagrody w postaci samego levela są słabe?

Powodują, że gracze z niskim rebem nie mają potrzeby ich robić, bo expią na tyle szybko, że większość tych nagród w postaci 500-1000lv jest nie atrakcyjna i tak samo gracze z full lv, też nie mają jakiejkolwiek motywacji i celu w korzystaniu z tych funkcji otsa.

2. Guard Island.

- Brak jasnej informacji co daje dostęp na wyspę.

- Brak jakiejkolwiek nagrody za zabicie Dragonaus Lord i Bregon Lorda.

- Brak unikatowych questów, itemów które można zdobyć po zrobieniu dostępu.

Miałem podejście z ekipą do robienia Bregona, jednak jest to tak niesamowicie nurzące zajęcie, że po kilku razach odpuściliśmy.
Droga do niego jest męcząca, szczególnie kiedy biegnie się na kilku mc, bossa bije się długo, żadnej nagrody za zabicie pojedynczego bossa, żadnej nawet szansy na wylocenie jakiegoś itemka, czy w ostateczności nie ma nawet żadnej nagrody lv.
Najlepszy set na otsie to i tak jest lost, więc wiadomo że dostęp tam nie daje możliwości zdobyć lepszych itemów, więc w jakim celu to robić?

Kolejny raz zrobiona aktywność, która jest po prostu średnio opłacalna, a sama drogą na bossa i jego bicie jest bardzo męczące i samo jego zabicie nie daje zupełnie nic.

3. Pet System.

Tutaj niestety się nie rozpiszę, nie miałem wgl styczności z tym, natomiast z tego co wiem to większość graczy nie miało, a od każdej osoby, która próbowała się w to bawić dostaniecie informacje "olej to, jest to zupełnie nie opłacalne"

4. Najlepsze sety do zdobycia są dostępne na questach. (oprócz lost pal arma)

Uważam, że nie każdy najlepszy item na otsie powinien być do zrobienia w formie questów, a właśnie powinna być możliwość wydropić go z poszczególnych bossów co pobudziło by do życia chęć ich robienia przez graczy.
Nie mówie tutaj o mechanice Zethara, tylko o systemie jak na rl tibii, czyli że każda os, która bije np daily bossa ma szanse, żeby wydropić konkretny item.


Podsumowując uważam, że na Rexi system motywowania graczy do pewnych czynności, aktywności jest obecnie mocno nijaki, nagrody są często nie adekwatne, wszystko za bardzo skupia się na lv, co bardzo ogranicza grupę docelową, jaką będzie wgl interesować robienie owej aktyności.

Powinien zostać rozwinięty system możliwości zarobku, zdobywania itemów poprzez branie udziału w daily bossach, czy jakiś daily misjach, a nie wszędzie wpychać tylko i wyłącznie level jako nagrodę.

Tutaj nawet nie chodzi o stricte zarobek, tylko jako ludzie kochamy ten smak loterii, hazardu.
Inwestujemy swój czas w to głupie zabicie bossa, czy zrobienie misji i chcemy czuć ten dreszczyk emocji, czy uda nam się coś wydropić, czy będziemy mieli szczędzie zdobyć jakiś rzadki, pożądany przedmiot.
Niestety na Rexi strasznie brakuje możliwości poczucia tego dreszczyku przez masowe wpychanie levela jako nagrodę za wszystko.

- Edit. Przyszło mi do głowy, że na przykład na tym Guard island można by zrobić jakiegoś daily bossa nowego, albo coś jak dungeon i na końcu jego do zabicia byłby final boss i z niego dopiero była by jakaś mała szansa procentowa na zdobycie itemu, która miałby o ten 1% więcej prota niż lost.

Item byłby bardzo trudny do zdobycia bo oprócz zrobienia dostępu na nową wyspę to jeszcze trzeba było by zabić pewnie kilkaset tych bossów za nim się go zdobędzie, przez co item byłby niesamowicie pożądany i drogi, oraz wymagał by dużo czasu i regularnego, cyklicznego grania na otsie, żeby go zdobyć, moim zdaniem była by to pewna świeżość na serwerze i nieco pobudziła by rynek.


2
Propozycje / Propozycja przywrócenia Supporta do życia.
« dnia: 05 Kwiecień 2023, 18:00:04 »
Wczoraj 04.04 weszła aktualizacja, która zmniejszyła leczenie supporta o 20%, co moim zdaniem jest wielką pomyłką.

Jakie do tej pory support odgrywał role na serwerze?
-Zbieraczka.
-Wsparcie dla knighta na questach.

Moim zdaniem był przydatny, dokładał przyjemny damage, jednocześnie potrafił bloknąć moba na questach z Elite Diabolic Imp, czy Lizardoxami, mógł exetnąć i odratować sytuacje w kryzysowych momentach.

Obecnie do takich rzeczy nie nadaję się już kompletnie, mam zbudowaną skale porównawczą, ponieważ wczoraj wieczorem czyściłem questy na elicie (mam suppa 4 reb, z full eq, z lost gobletem) i do jakiegokolwiek blokowania się już nie nadaje.
Tam gdzie shinobi 3 reb stał bez problemu, ja 4 reb support z full eq, dusiłem się i walczyłem o przeżycie.

Argumentem Mroza jest fakt, że supporta ciężko było zabić, co nie trafia do mnie zupełnie bo co ma pvp, do npvp? Dlatego, że support nie był zbalansowały w pvp został obecnie totalnie zniszczony jako profesja.

Jeśli Mrozu wczoraj sobie nie żartowałeś pisząc na dc, że chcesz aby supportem bardziej opłacało się grać pod manę to jest to bardzo słaba decyzja.
Obecnie sio supporta jest beznadziejnie, rzadko wgl się go używa, obrażeń też nie robi najlepszych, nie może używać ue dla maga od 4 reba, na manie ustoi mniej niż mag, podsumowując to support jest teraz gorszym magiem, a podkreślę że już ms jest uważany za nieprzydatną profesję w kwestii RPG.

Support to w końcu postać Npvp, czyli moim zdaniem powinien być chociaż użyteczny w aspektach RPG.
Robienie z tej profesji drugiego, gorszego maga jest po prostu błędną decyzją i już kompletnie uśmierci tą profesję, przez brak praktycznego zastosowania w grze nikt nie będzie jej używał.


Uważam, że leczenie supporta powinno wrócić do wartości przed update, bo to nie było w żadnym razie problemem tej profesji.
Zmniejszony powinien zostać tylko jego pancerz PVP.

Jeśli Mrozu masz wizje zrobienia z supporta postaci magicznej to powinna dostać coś w zamian za to osłabienie, może większy damage, może sio, które znowu będzie użyteczne, bo obecnie ta profesja nie nadaje się kompletnie do niczego.

Pozdrawiam :D

3
Błędy / Bug offer systemu
« dnia: 26 Marzec 2023, 18:15:15 »
Nie da się skorzystać z żadnej oferty kupna na przedmiot o nazwie Kwiatowa miska z nasionami.
Próbowałem kilka razy, kilka ofert, od różnych graczy, testowałem na kilku postaciach i zawsze pojawia się komunikat "nie masz takiego przedmiotu".
Gra jakby nie odczytywała itemu w naszym ekwipunku, testowałem nawet różne backpacki, przekładałem przedmiot do rąk i tak dalej, no po prostu coś jest zbuggowane :D

4
Propozycje / Dodanie wizualnych efektów do Sklepu
« dnia: 26 Luty 2023, 02:17:17 »
Co szanowna administracja sądzi o pomyślę dodania do oferty sklepu wizualnych efektów do outfitów?
Pytam, ponieważ jeden taki na sklepie jest "Square Effect", natomiast będąc szczerym uważam, że wygląda mocno średnio, jak go pierwszy raz zobaczyłem to myślałem, że bot mi próbuje oznaczać losowych graczy w temple XD
Tutaj pozwolę się zainspirować innym ots'em, który moim zdaniem ma zajebiście zrobione te dodatki.
Może fajnie było by dodać podobne efekty do oferty sklepu?  :o

5
Propozycje / Powiększenie expowisk nie zdatnych do użytku
« dnia: 17 Luty 2023, 11:58:39 »
Siemka, zauważyłem jakich czas temu problem, że część expowisk jest tak mała, że nie wyrabia nawet dla jednej osoby, przez co są totalnie bezużyteczne.
Dzisiaj z czystej ciekawości wszedłem na płatne Achady i o ile niezadowalającą liczbę mobów da się przeżyć to fakt, że moby nie wyrabiają się respić bo wyspa jest za mała to już lekka przesada.
To samo tyczy się expowisk Achadów na Sand City.
Znajdują się tam 3 tp, jedno expowisko jest rewelacyjne, praktycznie cały czas full ekran potworów, a kolejne dwa są po prostu nie zdatne do użytku, są tak małe, że moby się nie respią i postać biega bez celu po pustej wyspie.
Żeby ktoś mnie źle nie zrozumiał, nie chodzi mi o zrównywanie każdego expowiska do poziomu Achadów z elity, bo wiadomo muszą być lepsze i gorsze, ale niech te słabsze będą chociaż zdatne do użytku dla jednej osoby.
Uważam, że istnienie expowisk, które nie wyrabiają z respem mobów, podczas gdy jest na nim tylko jedna osoba to abstrakcja i powinno być to zmienione.
Zwłaszcza kiedy mowa o płatnych expowiskach, gdzie 10 RX poszło w las, a robie na nim 400lv/h, na zielonej staminie, 690lv bez reba XD no tragedia, nie polecam.

6
1. Kompletny rework tasków.
Tu się nie będę rozpisywał, probem jaki ja widzę z obecnymi taskami szerzej opisywałem tutaj:
https://mrozuots.pl/index.php?topic=4389.0
W skrócie taski są bezużyteczne, nagrody za nie słabe, nie dostosowane do poziomu gracza jaki będzie miał po zrobieniu owego taska, większość questow na te przedmioty są bardzo łatwe, bardzo niska nagroda finansowa.
Task im jest trudniejszy tym powinno dostawać się za niego więcej DC, a nie jak jest obecnie, wszędzie wrzucone 100ng.

Za zrobienie taska, zabijając x ilość mobów można by odblokowywać dostęp i możliwość zabicia unikalnego bosa, a z niego była by szans wylocenia jakiś fajnych itemów.
Druga mniej wymagająca opcja od strony technicznej to po prostu za taski dostawać pkt, który u NPC można by wymieniać na itemy.

2. Dodać taski na potwory dla wyżej levelowych graczy.

3. Dungeony...
Gram na otsie już 2 tygodnie, zaraz będę za swoim pierwszym rebornem i serwer w żaden sposób mnie nie zachęcił/zmusił do skorzystania z tej atrakcji, żadnej misji i tp uważam, że jest to trochę... dziwne? O tym, że na otsie wgl istnieją dungeony usłyszałem zupełnym przypadkiem.
Z tego co dowiedziałem się od bardziej doświadczonego gracza to głównie się je robi, żeby uzyskać dostęp do dream island.

Czyli potencjał tak fajnej aktywności, która wymagała by od gracza trochę zaangażowania, zebrania 4 os i stawienia czoła jakimś tam wyzwaniom, została moim zdaniem trochę zmarnowana, a to nie jest trudne żeby po przez "fabułę" gry trochę zachęcić i zaznajomić graczy z czymś takim, albo tak nagrody, które skuszą nie tylko ludzi, którzy walczą o access na dream, który już nazwał bym late game na otsie.

4. Zmiana NPC z daily misjami
Tutaj od razu nawiąże do pkt 3, zamiast dawać nurzące misje "zabij x mobów za x expa", można by stworzyć npc z dziennymi misjami, który będzie zachecał, czy lekko zmuszał graczy, żeby korzystali z kontentu jaki oferuje ots.
"Przygotowałem dla Ciebie specjalna nagrodę, ale żebyś ja otrzymał musisz z powodzeniem wziąć udział w dungeonie."
I proszę bardzo taka prosta rzecz, taki prosty NPC, a gracz zrobi daily misje i weźmie udział w jakiejś atrakcji, zamiast postawić bota na wybrany resp mobów, żeby daily misja mu się sama zrobiła.
W takich daily misjach można kombinować do oporu.
"musisz wziąć udział w 3 eventach", "musisz zagrać w jedną z mini gier", "musisz stoczyć bitwe na arenie", "musisz zniszczyć metin stone", i tp.
Moim zdaniem to dużo ciekawsza alternatywa i wymusi trochę zaangażowania w graczu, niż tylko zmienić na chwile spota, na którym stawia bota.
 
5. Dodanie daily bosów dla małych ekip.
Istnieją bosy wieczorne, ale nie każdy może być o odpowiedniej porze, a robienie bossa całym serwerem to zupełnie inny vibe, niż daily bossy, które każdy gracz robił by w dogodnej dla siebie porze i wymagały by zebrania ekipy 4-6 osobowej.
Fajnie by było, gdyby to nie był sam tp do rooma z bosem, a bardziej to widzę jako krótkie pokoje wyzwać, a za ich przejście nagrodą będzie walka z bossem.

6.Castle war
Na tiberi kiedyś był event, w którym guildie walczyły o zamek, z tego co dowiedziałem się tutaj był taki sam.
Kiedy zapytałem na game chacie czemu takich rzeczy już nie ma, dostałem odpowiedź od jednego z adminów z dość negatywnym wydźwiękiem "a skąd weźmiesz guildie, "większość z was by dostała zajazd i sie spłakała".
Rozumiem, że ciężko jest zachować balans w pvp na otsie, który stoi kilka lat, a no nie ma co się oszukiwać, że pvp nie jest zbalansowane i ciężko było by to zmieniać.
Mój pomysł na obejście tego to stworzenie eventów, takich jak castle war, na którym statystyki wszystkich uczestniczących graczy były by sprowadzane do tej samej wartości, wtedy każdy mógłby brać udział, niezależnie czy to doświadczona osoba z 5 rebami, czy 300lv w soul secie.
Po wydarzeniu wszystko by wracało oczywiście do normy, ale na czas jego trwania powstał by balans, który dał by każdej drużynie równe szanse i o zwycięstwie  zaważył by skill, czy zgranie, czy taktyka, a nie ilość poświęconych godzin na expie.
Obecne pvp na otsie można powiedzieć, że nie istnieje, a żeby nawet sie pobawic z osobami, które praktykują tą formę rozrywki, to bez postaci po 4 rebach nawet nie ma co wychodzić z depo.
Takie zrównywanie statystyk na określone eventy jak castle war mogło by przywrócić sens istnienia pvp na serwerze.

Kilka moich przemyśleń, sugestii jako nowy, świeży gracz.
Uważam, że ots ma sporo niewykorzystanego potencjału i dużo rzeczy, które są ewidentnie do zmiany i nie wymagało by to zbyt dużego wkładu pracy (np. taski i daily NPC), a jednak jest to w póki co mało zadowalającym miejscu.

7
Błędy / Bugujący się looting.
« dnia: 08 Luty 2023, 09:29:06 »
Siemanko, mam problem z bugującym się lootingiem, a mianowicie po jakimś czasie dropienia itemów z mobów, przestają mi one wypadać.
Postawiłem dzisiaj na noc kilka postaci na dropienie szmatek różnych kolorów, ponieważ zbieram przedmioty na Lost City i ku mojemu zdziwieniu nie wygląda to kolrowo.
Każda postać biegała cała noc, od godziny 00 do 9 rano i na połowie z nich o losowej godzinie przedmioty przestały wypadać.
Char, które umieściłem na Dark Fendor przez 9h zebrał zawrotną ilość 230 szmatek, a przestały tak szybko wypadać, że nie byłem w stanie znaleźć na czacie powiadomienia z ostatniego dropu.
Druga postać, która do tej pory biega na Pro Swampach ostatni item wylociła o godzinie 6 rano, a pisząc to jest 9:23.
Kolejna postać biegająca po Dark Power Rangerach przestała działać za nim wgl poszedłem spać, już wtedy widziałem, że biega a minotaur leathery zatrzymały się na wartości 170.
A dwie kolejne postacie, które również mi zbierają itemy na access, robią to do tej pory i wszystko działa elegancko.
Czy ktoś miał podobny problem? To jakaś blokada na IP za zby dużą ilość mc'ków, czy o co chodzi?
Próbowałem na tych postaciach restartować auto looting, relach i tp, ale nic nie pomaga, bo te itemy po prostu przestają z potworów wypadać, próbowałem nawet chwile otwierać ciała ręcznie i były puste za każdym razem.

8
Siemanko, z mojej perspektywy jako nowego gracza brakuje daily aktywność na otsie, dziennej rutyny do wykonania przez gracza.
Zaznaczę, że mam narazie dostęp jedynie do Hadesu i Atlantis i jestem świadom, że na dalszych wyspach znajdują się daily NPC, ale tak jak access na pierwsze lokacje robi się bardzo szybko, tak Elita wymaga już kilku dni pracy, uczęszczania na bosy i tak dalej, a o Lost City to nawet nie będe wspominał  ;D
Można śmiało powiedzieć, że ots w dużej mierze skupia się na graniu RPG i w early game moim zdaniem brakuje aktywności, które mogłby by nie co urozmaicić rozgrywkę i zachęcić gracza do jak najczęstszego zaglądania na ots, chociażby żeby zrobić tą daily rutyne.
Pomysły:
1. Dodanie na początkowe lokacje Gold City, Hades, Atlantis, daily NPC, którzy codziennie mieli by zadania dla graczy, może to być zabicie odpowiedniej ilości mobów, czy przyniesienie przedmiotów, które wypadaja z konkretnego moba, może to być zadanie żeby wziąć udział w określonej liczbie daily eventów, żeby zabić wieczornego bossa, czy zagrać z kimś w jedną z mini gier, albo zawalczyć z kimś na arenie, czasem coś prostego i nie czasochłonnego, co zachęci gracza do skorzystania z niezbyt popularnych atrakcji na serwerze.
2. Dodanie NPC u którego można wymieniać zebranie pkt u daily NPC.
Za wykonywanie daily zadań u wyżej wymienionych NPC gracz otrzymywał by pkt, które po uzyskaniu odpowiedniej ilości można wymieniać na np: transform ringa, staminera, czy może za bardzo dużą ilość pkt golden falcon? rzeczy, które przydadzą się nowym graczom, ale też uniwersalne jak staminer, czy exp boost, które przydadzą się każdemu graczowi na otsie.
3. Dodanie daily bossów.
Fajnie było by dodać na ots daily bossy, coś podobnego jak na rl tibii.
Doceniam, że jest wieczorny boss, natomiast jest to aktywność tylko dla ludzi, którzy akurat wtedy mają czas i możliwość w nim uczestniczyć, a co z graczami, którzy nie mogą?
Daily bossy każdy gracz mógły robić w dogodnym dla siebie czasie, oraz zachęciło by to ludzi do kooperacji, bo żeby przeteleportować się do rooma z boosem potrzebne by było 4, bądź 6 osób.
Mógłby być jeden unikatowy boss na każdą z wysp. Gracz z upływem czasu i robieniem dostępów odblokowywał by również nowego bossa.
4. Zmiana [daily] Kuby.
Nie wiem czy tutaj ja mam pecha, czy Kuba często daje niepraktyczne zadania, które są po prostu nie opłacalne, ale jak po wbiciu 450lv z wielką ciekawością poszedłem do niego i dostałem misja zebicia 1500 potworów, których nigdy na oczy nie widziałem za chyba 2000lv, co na 450lv nie jest jakąś zawrotną ilością i wbija się to momentalnie, to podziękowałem Kubie  :-X
Uważam, że jego system zabić x ilość określonych mobów za x leveli nie jest zbyt ciekawym systemem daily zadań, może coś z punktu pierwszego było by ciekawszą alternatywą?
To chyba na tyle, takie moje spostrzeżenia, dobrze mi się gra na otsie, złapałem wkrętkę, ale jest jeszcze bardzo duże pole do popisu i sporo rzeczy, które można by zmienić/dodać, żeby na takim kilkuletnim otsie, w dużej mierze RPG, uatrakcyjnić życie graczom i zachęcić ich do regularnego grania i stawiania wspólnie czoła wyzwaniom jak chociażby daily bossy  :)

9
Propozycje / Propozycja zmiany systemu tasków
« dnia: 03 Luty 2023, 13:02:51 »
Siemanko, jestem świeżym graczem na otsie i pierwszy rzecz, która mnie uderzyła jako mocno bezsensowna jest obecnie zrobiony system tasków, który moim zdaniem fajne było by odświeżyć.
Bardzo duża część przedmiotów, jakie dostaje się za taski jest po prostu usless, a questy na te itemy są proste i za nim zabijemy odpowiednią liczbe potworów to będziemy w stanie bez problemu zrobić na niego questa.
Przykład: Silvers Helmet za 15 000 phyrusów.
W praktyce za nim uda nam się zabić 15k phyrusów to na spokojnie będziemy w stanie zrobić quest na ten item.
Niektóre przedmioty dosłownie nie dają kompletnie nic.
Przykład: Holy Falcon za 3 000 Death Strikerów.
Dużej części mobów, na które można robić taski w grze nawet się nie dotyka, a na takie jak Dark Power Ranger, czy Pro Swamp idzie się wyłączenie w celu zebranie itemów na accessy, nikt raczej nie zabije 15 000 tych potworów, bo jest to w żaden sposób nie opłacalne.
Natomiast na potwory, które chodzi się zabijać w dalszym etapie gry jak Big Sea Serpent, Stone Pterodactyl i tp, tasków nie ma już wgl.
Powinna zostać też zmieniona ilość pieniędzy jakie dostaje się za taski, bo z tego co zdążyłem zauważyć to niezależnie od poziomu trudności moba i tak jest to 100 nuggetsów.
Podsumowując system tasków niby istnieje, ale jest zrobiony bardzo losowo, na obecny etap otsa jest moim zdaniem nieprzemyślany i w żaden sposób nie zachęca, żeby wgl pamiętać o jego istnieniu, powinien dostać jakieś porządne odświeżenie, tak aby zaczął odgrywać jakiekolwiek znaczenie dla nowych graczy.

Strony: [1]