Hej. Piszę temat, który zaznaczę na wstępie, że jest na pewno bardzo ciężki do wdrożenia, bo wiem że wiąże się z tym duża ilość pracy, ale w mojej opinii nadszedł czas na solidny balans ots. Nie skupie się na pvp, bo daleko mi do pvp na tym ots, ale bardziej na temacie prota w itemach i mobach. Doszliśmy do momentu gdzie mamy 5 reba, podejrzewam, że bp z Questa daje 17% odporności czyli wrócimy do systemu z świątecznego bp. Czyli ek będzie miał 97% protekcji. Wszystko okej ale pytanie zasadnicze co dalej? Ots dajmy na to będzie oscylował w takiej samej aktywności jak teraz to za x czasu pójdą kolejne nerfy na itemy, żeby wprowadzić nowy item, który zastąpi starą wartość protekcji? W mojej opinii to bez sensu.
Moja propozycja jest taka aby wprowadzić balans ale taki balans, który zniweluje w itemach prota do poziomu powiedzmy u ek 50% z hakiem na wymaxowanych itemach, ale co się wiąże z tym nerf konkretny mobów. Taka możliwość daje w tedy fajne pole do popisu na zabawe z protekcją na każdym z rebornów. Obecnie na 2 rebie chyba dalej żadnego itema nie ma. Zdaję sobie też sprawę w tedy, że poszczególne profesje musiałby dostać modyfikację, bo byłyby problemy z pvp, dlatego też wiem, że bardzo dużo roboty z tym balansem by było ale myślę że jest to wartościowa zmiana na której administracja powinna się skupić zamiast myśleć nad nowymi eventami. Też wiem, że na takim evo jest praktycznie niemożliwy idealny balans, ale idąc dalej w ten tok myślenia czyli zabieranie i dawanie tego samego no to w zasadzie co za różnica czy ja np zrobiłem Quest na 4 rebie z świątecznym bp czy na 5 rebie z tym nowym bp skoro w zasadzie moby będą mnie i tak tak samo bić jedynie co to uderzę ich z tym 10% dmg więcej.
Myślę, że takie obniżenie protekcji + nerf mobów adekwatnie do tego + modyfikacje profesji (od groma roboty wiem) dałyby możliwość faktycznie odczuwania różnicy pomiędzy rebornami, a także zmodyfikowały by dość rozgrywkę. Tak jak w innym gdzieś tam temacie pisałem też można walnąć itemy specjalne pod dane moby - nie wiem buty działające jak firewalkery z tym, że dawałyby fajną odporność na obrażenia od energii (cyce). Bo idąc dalej i patrząc w przyszłość to będziemy być może mieli kolejne reborny, które wprowadzą może jakieś nowości jak ta 'magia' na 5, ale co z tego jak wszystkie moby będą dalej nas tak samo cisnąć.
Oczywiście też na pewno taki balans wymaga testów. I tutaj też można by odpalić taką 'alphe' gdzie gracze testowaliby to, żeby też odjąć trochę roboty.
Pozdrawiam i zachęcam do wypowiedzenia się w szczególności graczy co głównie grają pvp, bo z tej strony się totalnie nie wypowiem jak to wygląda.