Obszerny wpis o wszystkich mechanikach, systemach i aktywnościach w Rexi, które są zapomniane przez bycie kompletnie nie opłacalnymi.
Moim zdaniem Rexia ma spore problemy z motywowaniem graczy do korzystania z jej funkcji, wiele aktywności jest zrobiona w sposób bardzo zniechęcający, gdzie nawet nie próbuje być przyjemnym wyzwaniem, a jest kolejnym, męczącym taskiem do odklepania.
1. Daily Bossy.
-Brak zachęcającej nagrody bo brania udziału w aktywności.
-Kolejna atrakcja, która "opłaca" się tylko bardzo wysokim rebom.
-Brak jakiegokolwiek lota.
Fajna rzecz, ale nie wiem na jakim rebie ma to sie opłacać, skoro ja na 4 rebie, w przedziale lv 650k-700k jestem w stanie na loście robić po 800lv na 1h to w jakim celu miałbym korzystać z tego systemu?
Jedyny moment kiedy jakkolwiek by mi się to opłacało to przedział lv 700k-717k, kiedy już nie mam dostępu do żadnego daily bossa.
Moim zdaniem we wszelkich bossach, taskach, daily misjach Rexia za bardzo się skupia na dawaniu lv, gdziekolwiek nie spojrzymy wszędzie nagrodą jest level, ile można?
-Dlaczego nagrody w postaci samego levela są słabe?
Powodują, że gracze z niskim rebem nie mają potrzeby ich robić, bo expią na tyle szybko, że większość tych nagród w postaci 500-1000lv jest nie atrakcyjna i tak samo gracze z full lv, też nie mają jakiejkolwiek motywacji i celu w korzystaniu z tych funkcji otsa.
2. Guard Island.
- Brak jasnej informacji co daje dostęp na wyspę.
- Brak jakiejkolwiek nagrody za zabicie Dragonaus Lord i Bregon Lorda.
- Brak unikatowych questów, itemów które można zdobyć po zrobieniu dostępu.
Miałem podejście z ekipą do robienia Bregona, jednak jest to tak niesamowicie nurzące zajęcie, że po kilku razach odpuściliśmy.
Droga do niego jest męcząca, szczególnie kiedy biegnie się na kilku mc, bossa bije się długo, żadnej nagrody za zabicie pojedynczego bossa, żadnej nawet szansy na wylocenie jakiegoś itemka, czy w ostateczności nie ma nawet żadnej nagrody lv.
Najlepszy set na otsie to i tak jest lost, więc wiadomo że dostęp tam nie daje możliwości zdobyć lepszych itemów, więc w jakim celu to robić?
Kolejny raz zrobiona aktywność, która jest po prostu średnio opłacalna, a sama drogą na bossa i jego bicie jest bardzo męczące i samo jego zabicie nie daje zupełnie nic.
3. Pet System.
Tutaj niestety się nie rozpiszę, nie miałem wgl styczności z tym, natomiast z tego co wiem to większość graczy nie miało, a od każdej osoby, która próbowała się w to bawić dostaniecie informacje "olej to, jest to zupełnie nie opłacalne"
4. Najlepsze sety do zdobycia są dostępne na questach. (oprócz lost pal arma)
Uważam, że nie każdy najlepszy item na otsie powinien być do zrobienia w formie questów, a właśnie powinna być możliwość wydropić go z poszczególnych bossów co pobudziło by do życia chęć ich robienia przez graczy.
Nie mówie tutaj o mechanice Zethara, tylko o systemie jak na rl tibii, czyli że każda os, która bije np daily bossa ma szanse, żeby wydropić konkretny item.
Podsumowując uważam, że na Rexi system motywowania graczy do pewnych czynności, aktywności jest obecnie mocno nijaki, nagrody są często nie adekwatne, wszystko za bardzo skupia się na lv, co bardzo ogranicza grupę docelową, jaką będzie wgl interesować robienie owej aktyności.
Powinien zostać rozwinięty system możliwości zarobku, zdobywania itemów poprzez branie udziału w daily bossach, czy jakiś daily misjach, a nie wszędzie wpychać tylko i wyłącznie level jako nagrodę.
Tutaj nawet nie chodzi o stricte zarobek, tylko jako ludzie kochamy ten smak loterii, hazardu.
Inwestujemy swój czas w to głupie zabicie bossa, czy zrobienie misji i chcemy czuć ten dreszczyk emocji, czy uda nam się coś wydropić, czy będziemy mieli szczędzie zdobyć jakiś rzadki, pożądany przedmiot.
Niestety na Rexi strasznie brakuje możliwości poczucia tego dreszczyku przez masowe wpychanie levela jako nagrodę za wszystko.
- Edit. Przyszło mi do głowy, że na przykład na tym Guard island można by zrobić jakiegoś daily bossa nowego, albo coś jak dungeon i na końcu jego do zabicia byłby final boss i z niego dopiero była by jakaś mała szansa procentowa na zdobycie itemu, która miałby o ten 1% więcej prota niż lost.
Item byłby bardzo trudny do zdobycia bo oprócz zrobienia dostępu na nową wyspę to jeszcze trzeba było by zabić pewnie kilkaset tych bossów za nim się go zdobędzie, przez co item byłby niesamowicie pożądany i drogi, oraz wymagał by dużo czasu i regularnego, cyklicznego grania na otsie, żeby go zdobyć, moim zdaniem była by to pewna świeżość na serwerze i nieco pobudziła by rynek.