Myślę, że warto dodać, że:
1. w
Show config przycisk
Use map click powoduje, że
Walk delay nie jest brany pod uwagę a nasza postać porusza się na zasadzie kliknięć mapy, czyli od punktu do punktu.
2. Na "małych" expach jeśli chce się na trasie bić mniej więcej tak samo potworki to jak skończymy "nagrywać" sobie mapę możemy dodać
delay na przykład 20 albo 30 sekund i wtedy mamy pewność, że zabijemy dokładnie tą samą liczbę potworków co kółko, bo zdążą się zrespić. Ustawienie takich "opóźnionych punktów" w trakcie pozwoli też wyminąć się z innymi graczami, którzy podobnie ustawili sekwencję bota.
3. Nie warto budować kilku osobnych mapek dla osobnych ekspowisk tego samego rodzaju. Jak idziemy np na Dark Tortoise to robimy jeden config i w nim nagrywamy sobie wszystkie ekspowiska. W taki sposób mamy po 1 jednym kliknięciem włączone każde ekspowisko na jakie się wejdzie, po 2 załatwioną kwestię stopu o którym napisałem wyżej, bo przez kilkanaście-kilkadziesiąt sekund (w zależności ile expowisk dodamy) będzie nam sprawdzać trasę po każdym okrążeniu.
4. Na ekspowiskach, gdzie są teleporty nie działa auto recorder (nie czai że się stanęło w teleport) więc trzeba sprawdzić koordynaty teleportu i wpisać je ręcznie dodając pozycję poprzez
go to. Koordynaty są podane pod przyciskiem
show/hide config jako Position:
111:
2222:
3 gdzie
1 oznacza szerokość (większe w prawo),
2 - wysokość (większe w dół) i
3 - piętro.
Do
Target dodał bym jeszcze te informacje:
1. Keep distance powoduje, że się cofamy od potworka, ale tylko od tego, który jest zaznaczony! Patrząc na szybkość respa jeśli zrobimy to na czymś co jest dla nas za mocne to dead murowany. bo wpadniemy na te, które już wybiliśmy wcześniej...
2. Min. mana for attack spell oraz
min. mana for groupattack na normalnych ots działa tak, że wpisujemy tam ile many chcemy przeznaczyć na czary, tutaj jest to w %, czyli jeśli chcemy zostawić sobie np 1% many to ustawiamy na 1 itd. Jak będzie powyżej 100 to czary nie będą działać.
3. Wszędzie gdzie jest "delay" w tym oknie oznacza to opóźnienie czaru, runy, czaru grupowego itd. Moim zdaniem bez sensu jest ta opcja i należy ją dać na minimum. Jak zostawimy na standardowym 2500 to co 2,5 sekundy bedzie biło co jest kompletnie nieefektywne.
4. Różnica między
lure a
lure using cavebot jest taka, że
lure idzie do przodu wg mapki "łapie" potworka i się cofa do punktu, a
lure using cavebot idzie cały czas przed siebie i zatrzymuje nas na potworku.
5. Jeśli mamy włączony
chase to
lure using cavebot zadziała, ale może być taka sytuacja, że nas wepchnie w większą ilość potworków jak któryś będzie miał mniej hp także trzeba z tym czasem uważać. No i generalnie bot działa tak, że zaznacza "najsłabsze ogniwo" żeby je wyeliminować a dopiero zabiera się za następne
6. Na dole są jeszcze opcje
Ignore - pierwsza dla graczy a druga dla naszego party (jeśli w jakimś jesteśmy). Jak się tego nie zaznaczy to gdy podbiegnie gracz to nie będzie nam biło czarów obszarowych. I znowu - jak nie zaznaczymy na silnych potworkach to nas dojadą, a jak zaznaczymy na słabych to możemy sobie fragów nałapać jak nam niższe lvle powpadają...
7. containers for loot - tutaj się ustawia do jakich plecaków czy worków ma loocić przedmioty - jak nic nie ustawisz to nie będzie nic zbierać, bo nie będzie widzieć gdzie...
I tutaj jeszcze istotne info do całego bota: Jeśli gramy różnymi postaciami: np rycerz i support to trzeba sobie zrobić osobne configi w targecie, żeby biło dobrymi czarami oraz pamiętać przy każdym włączeniu gry, żeby sprawdzić jakie ustawienie jest odpalone na runki, poty, czary w zakładce HP, żeby nie było, że biegniemy np rycerzem i padamy bo zamiast exury mamy włączonego sioha itp ciekawe sytuacje. Cavebot ma też taki problem, że czasem po padnięciu robi sie to samo, więc dla bezpieczeństwa lepiej sprawdzać za każdym razem.
Jeszcze jedna uwaga jest taka, że jeśli gramy na 2 postaciach (albo 6 jak ja xD) jednocześnie i na jednej wchodzimy gdzieś, gdzie żadną inną nie byliśmy, na przykład na nowego expa, questa itd i chcemy zrobić tam autorecording to śmiało możemy, można też dodawać do starych mapek, ale żeby zadziałało na drugiej postaci musimy na niej wyłączyć i włączyć bota.
A i zapomniał bym... robiąc autorecording jeśli padniemy to nie cała mapka, którą się udało nagrać będzie nagrana... także lepiej robić to powoli. Ewentualnie jak już widzimy, że padamy to wyłączyć autorecording i to powinno załatwić sprawę (choć czasem też ucina kilka ostatnich punktów).
I teraz
HP - skoro to nie przydatne i sobie przerobiłeś i używa się w bocie skryptów to skoro poradnik nazywa się "wszystko o cavebot_1.3" to wypadało by tu to podać, a nie potraktować jedną z najistotniejszych kwestii czyli leczenie się i manasowanie tak po łebkach...
---> Jak ktoś nie ogarnia albo nie chce ogarniać skryptów to przykładowe ustawienie u mnie na druidzie:
Healing spells:pierwszy jest 100%-100% jako sioh dla mojego maina jak idę na questy
drugi jest mój (zauważyłem, że sioh jest lepszy od innych czarów)
Mana & health potions/runes - tu używam tylko manaruny (czerwona dla magów, druga dla rycerza i pala)
Mana shield spell: utamo vita, tak w razie czego.
Haste spell: utani mega hur (przyspieszenie. Jak się wyłączy to rzuca czar, działa też w przypadku paraliżu)
anti paralize spell nie używam, bo utani też go niweluje, ale można tam coś sobie ustawić, tylko że to będzie ściągać nam exhaused.
Eatable items: tu dodajemy sobie jedzonko jakie chcemy żeby postać jadła jak znajdzie w loocie albo plecaku (na rexia bezużyteczne raczej)
Auto equip - tu się przydaje jeśli zostawiamy postać na bocie na dłużej. Jakieś ringi czy amulety itp. Co chcemy żeby się wymieniało na nowe to ustawiamy i mamy z głowy.
I jeszcze kilka tipów:
- żeby rycerz więcej bił czarami to ustawić sobie używanie czaru leczącego poniżej 90% (ewentualnie 95%)
- żeby rycerz szybciej się leczył to ustawiamy manarunowanie na poniżej 50% (w zupełności wystarczy)
- jeśli na expie są potworki, których nie chcemy bić, ale które przeszkadzają to w zakładce tools w mana training warto sobie wrzucić jakiś czar obszarowy, który będzie je wybijał