1. Kompletny rework tasków.
Tu się nie będę rozpisywał, probem jaki ja widzę z obecnymi taskami szerzej opisywałem tutaj:
https://mrozuots.pl/index.php?topic=4389.0W skrócie taski są bezużyteczne, nagrody za nie słabe, nie dostosowane do poziomu gracza jaki będzie miał po zrobieniu owego taska, większość questow na te przedmioty są bardzo łatwe, bardzo niska nagroda finansowa.
Task im jest trudniejszy tym powinno dostawać się za niego więcej DC, a nie jak jest obecnie, wszędzie wrzucone 100ng.
Za zrobienie taska, zabijając x ilość mobów można by odblokowywać dostęp i możliwość zabicia unikalnego bosa, a z niego była by szans wylocenia jakiś fajnych itemów.
Druga mniej wymagająca opcja od strony technicznej to po prostu za taski dostawać pkt, który u NPC można by wymieniać na itemy.
2. Dodać taski na potwory dla wyżej levelowych graczy.
3. Dungeony...
Gram na otsie już 2 tygodnie, zaraz będę za swoim pierwszym rebornem i serwer w żaden sposób mnie nie zachęcił/zmusił do skorzystania z tej atrakcji, żadnej misji i tp uważam, że jest to trochę... dziwne? O tym, że na otsie wgl istnieją dungeony usłyszałem zupełnym przypadkiem.
Z tego co dowiedziałem się od bardziej doświadczonego gracza to głównie się je robi, żeby uzyskać dostęp do dream island.
Czyli potencjał tak fajnej aktywności, która wymagała by od gracza trochę zaangażowania, zebrania 4 os i stawienia czoła jakimś tam wyzwaniom, została moim zdaniem trochę zmarnowana, a to nie jest trudne żeby po przez "fabułę" gry trochę zachęcić i zaznajomić graczy z czymś takim, albo tak nagrody, które skuszą nie tylko ludzi, którzy walczą o access na dream, który już nazwał bym late game na otsie.
4. Zmiana NPC z daily misjami
Tutaj od razu nawiąże do pkt 3, zamiast dawać nurzące misje "zabij x mobów za x expa", można by stworzyć npc z dziennymi misjami, który będzie zachecał, czy lekko zmuszał graczy, żeby korzystali z kontentu jaki oferuje ots.
"Przygotowałem dla Ciebie specjalna nagrodę, ale żebyś ja otrzymał musisz z powodzeniem wziąć udział w dungeonie."
I proszę bardzo taka prosta rzecz, taki prosty NPC, a gracz zrobi daily misje i weźmie udział w jakiejś atrakcji, zamiast postawić bota na wybrany resp mobów, żeby daily misja mu się sama zrobiła.
W takich daily misjach można kombinować do oporu.
"musisz wziąć udział w 3 eventach", "musisz zagrać w jedną z mini gier", "musisz stoczyć bitwe na arenie", "musisz zniszczyć metin stone", i tp.
Moim zdaniem to dużo ciekawsza alternatywa i wymusi trochę zaangażowania w graczu, niż tylko zmienić na chwile spota, na którym stawia bota.
5. Dodanie daily bosów dla małych ekip.
Istnieją bosy wieczorne, ale nie każdy może być o odpowiedniej porze, a robienie bossa całym serwerem to zupełnie inny vibe, niż daily bossy, które każdy gracz robił by w dogodnej dla siebie porze i wymagały by zebrania ekipy 4-6 osobowej.
Fajnie by było, gdyby to nie był sam tp do rooma z bosem, a bardziej to widzę jako krótkie pokoje wyzwać, a za ich przejście nagrodą będzie walka z bossem.
6.Castle war
Na tiberi kiedyś był event, w którym guildie walczyły o zamek, z tego co dowiedziałem się tutaj był taki sam.
Kiedy zapytałem na game chacie czemu takich rzeczy już nie ma, dostałem odpowiedź od jednego z adminów z dość negatywnym wydźwiękiem "a skąd weźmiesz guildie, "większość z was by dostała zajazd i sie spłakała".
Rozumiem, że ciężko jest zachować balans w pvp na otsie, który stoi kilka lat, a no nie ma co się oszukiwać, że pvp nie jest zbalansowane i ciężko było by to zmieniać.
Mój pomysł na obejście tego to stworzenie eventów, takich jak castle war, na którym statystyki wszystkich uczestniczących graczy były by sprowadzane do tej samej wartości, wtedy każdy mógłby brać udział, niezależnie czy to doświadczona osoba z 5 rebami, czy 300lv w soul secie.
Po wydarzeniu wszystko by wracało oczywiście do normy, ale na czas jego trwania powstał by balans, który dał by każdej drużynie równe szanse i o zwycięstwie zaważył by skill, czy zgranie, czy taktyka, a nie ilość poświęconych godzin na expie.
Obecne pvp na otsie można powiedzieć, że nie istnieje, a żeby nawet sie pobawic z osobami, które praktykują tą formę rozrywki, to bez postaci po 4 rebach nawet nie ma co wychodzić z depo.
Takie zrównywanie statystyk na określone eventy jak castle war mogło by przywrócić sens istnienia pvp na serwerze.
Kilka moich przemyśleń, sugestii jako nowy, świeży gracz.
Uważam, że ots ma sporo niewykorzystanego potencjału i dużo rzeczy, które są ewidentnie do zmiany i nie wymagało by to zbyt dużego wkładu pracy (np. taski i daily NPC), a jednak jest to w póki co mało zadowalającym miejscu.